trein in Newton, Kansas

2 juni 2018 - Newton, Verenigde Staten

We hoorden ze al uit de verte vanaf het begin van onze reis, zo herkenbaar die langgerekte hoornstoten die nog steeds lijken op de stoomfluitstoten van een eeuw geleden. We moesten er eens op af en in Newton kregen we de kans want daar liepen twee spoortrajecten midden door de stad waarover op werkdagen om het kwartier een trein passeerde. Dit zijn nog eens treinen. Minimaal twee dikke diesellocs, maar meestal drie of vier, waarachter tientallen wagons met containers of kolenwagens. We telden er een met 88 wagons van elk 20 meter. Die trein was dus bijna 1800 meter lang! Er wordt wat afgesleept in dit grote continent.

1. AyA:
    7 juni 2018
    Geen boxcars meer aan het einde waar de hobo's in konden springen voor gratis vervoer... zo was het vroeger. Een o gelooflijk en facsinerend gezicht!
  2. Katja:
    16 juni 2018
    Wat leuk om met jullie mee te kijken op deze geweldige reis! Natuurlijk is dit treinen filmpje een groot succes. Er wordt hardop meegeteld met alle wagons die langskomen. Meteen een goede teloefening :-) Heel veel plezier nog!
  3. Jenny:
    7 juli 2018
    Manu: Dit zijn volgens mij 77 wagons en 3 locomotieven. Deze trein is “slechts” 1600 meter lang. Dus... 😉