Gevangenis

12 juni 2018 - Florence, Colorado, Verenigde Staten

Deze staatsgevangenis is een van de zwaarst bewaakte gevangenissen in het land waar o.a. terroristen worden opgesloten. We zijn al veel " correctional institutions" tegen gekomen.
Onze warmshowerhost in Florence werkt ook in een gevangenis. Colorado heeft veel gevangenissen omdat dit werkgelegenheid geeft. Veel gevangenissen zijn in particuliere handen en zijn bedoeld om winst mee te maken. De gevangenen worden slecht behandeld.

Gevangenis

Deze foto werd gemaakt op 12 juni 2018 in Florence, Colorado, Verenigde Staten met een Canon Powershot Elph 190 Is.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Constance:
    14 juni 2018
    ben benieuwd naar welk werk ze dan verrichten op die kale vlaktes en of ze zelf een zakcentje ( ) verdienen
  2. Tom en Dineke:
    21 juni 2018
    Wat onze host vertelde is dat ze in de gevangenis vaak agrarisch werk doen, ook worden ze " uitgeleend" aan boerenbedrijven met te weinig personeel. In de gevangenis worden b.v. geiten gehouden en wordt er geitenkaas gemaakt. Die wordt o.a. verkocht aan de Whole food store.
    Hier is nogal wat ophef over omdat de gevangenen voor dit werk een lage vergoeding ontvangen.
    Onze host is docent science. Gevangenen in zijn (staats) gevangenis worden in staat gesteld alsnog b.v. een Highschooldiploma te halen.
    Ook wist hij te vertellen dat de steenbokken uit een nabij natuurgebied vanwege bosbranden zijn gevangen en al 2 jaar worden verzorgd in een gevangenis.
    Er is bij hem in de gevangenis ook een trainingsprogramma voor honden opgezet. Een hond wordt dan gekoppeld aan een gevangene en wordt "heropgevoed". Dat blijkt voor beiden goed te werken.